Dit onderwerp heeft 72 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-12-2009 16:19.
Moderne slaven...
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 15:19Communist!
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 15:29consuminderen......
pas een hele docu over geweest op TV (die ik verplicht moest kijken voor school
)
tjah k weet niet......ga mijn gedachten even ordenen op dit gebied kom later wel met een reply - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:36Tja heb nooit veel geld gehad dus ben wel snel tevreden.

- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:42Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezenJa kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:45quote:Robbie schreef:
Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen
Misschoien wel. Maar als je weinig hebt komt het wel harder aan als je iets verliest.
Als je je omringt door allerlei materiele zaken is het niet zo erg als je auto ermee ophoudt of wat dan ook.
Als je niks hebt en je wasmachine gaat kpot kan dat een ramp zijn.
Geldt ook op emotioneel gebied. As jeverder niks hebt, enkel de liefde van je kinderen, en je raakt er eentje kwijt, heb je weinig om je op te storten. Ik noem maar iets. Komt een klap dus nog harder aan. - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:47Ontspannen, wat is dat?
Op zondagochtend ben ik het weekend alweer zat
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:50goed topic. en ook helemaal mee eens!

consumptiemaatschappij, marktwerking
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:53Ik heb net een mailtje ontvangen van Vrij Nederland dat ze het artkel naar me toe zullen mailen. Ik zal het artikel hier dan neerplempen
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:54quote:wackiejacky schreef:quote: RobbieHoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen
Misschoien wel. Maar als je weinig hebt komt het wel harder aan als je iets verliest.
Als je je omringt door allerlei materiele zaken is het niet zo erg als je auto ermee ophoudt of wat dan ook.
Geldt ook op emotioneel gebied. As jeverder niks hebt, enkel de liefde van je kinderen, en je raakt er eentje kwijt, heb je weinig om je op te storten. Ik noem maar iets. Komt een klap dus nog harder aan.
Jah? Und?
Wat ik bedoelde is dat je je zo min mogelijk moet hechten aan materialistische zaken.
Hoe meer je hebt, of beter, hoe meer je denkt te hebben, des te meer heb je te verliezen.
Hoezo je eigen lijden creeeren?Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 16:58quote:Robbie schreef:quote: wackiejackyquote: RobbieHoe meer je hebt, hoe meer je kunt verliezen
Geldt ook op emotioneel gebied. As jeverder niks hebt, enkel de liefde van je kinderen, en je raakt er eentje kwijt, heb je weinig om je op te storten. Ik noem maar iets. Komt een klap dus nog harder aan.
Jah? Und?
Wat ik bedoelde is dat je je zo min mogelijk moet hechten aan materialistische zaken.
Hoe meer je hebt, of beter, hoe meer je denkt te hebben, des te meer heb je te verliezen.
Hoezo je eigen lijden creeeren?
Wow relax zeg, ik begreep die zin gewoon anders.
Was dr gewoon effe over aan t doordenken, that's all.
Waar slaat die laatste zin nou weer op? - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 17:01quote:tribbezz schreef:
Voor alle bomenknuffelaars:
Get involved with ecos-terrorism
You'll go straight to the gaschamber for this one - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 17:02
Neem een diepe teug lucht, adem uit, en lees het dan nog een keertje, rekening houdend met de contextquote:wackiejacky schreef:
Wow relax zeg, ik begreep die zin gewoon anders.
Was dr gewoon effe over aan t doordenken, that's all.
Waar slaat die laatste zin nou weer op?
Oh ja, en in je achterhoofd dat het niet op jou slaat... - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 17:05het verhaal wat je schrijft is enigszins waar maar ik denk dat er ook een hele grote groep is die juist geniet van het thuis zijn en liever een dag minder werkt!
Was ook een naam voor deze groep maar ben het ff kwijt.
Dat we allemaal verwend zijn is zeker waar ja! Probeer me daar ook wel bewust van te zijn.Niets hoeft, paarden wel -_- - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 17:162 Wacky: zie reply D-Fekt. Die laatste zin is retorisch, zeg maar. Doordat mensen de neiging hebben zich overal en alles aan te hechten en zich derhalve met dat of diegene identificeren, komt de klap altijd hard aan als men het onderwerp in kwestie verliest. Het grote lijden, de kern van (Zen) boeddhisme
2 D-Fekt: thanks
2 Kimmie: zo werk ik bewust 4 dagen per week (ook al scheelt dat niet zoveel in mijn salaris, het levert me wel meer vrije tijd op)Ja kijk, er is pas sprake van een drankprobleem op jonge leeftijd, als een foetus het vruchtwater heeft opgedronken en met de moederkoek tussen een pitabroodje lallend naar buiten komt - Geplaatst op vrijdag 13 augustus 2004 07:54quote:Kimmie schreef:
het verhaal wat je schrijft is enigszins waar maar ik denk dat er ook een hele grote groep is die juist geniet van het thuis zijn en liever een dag minder werkt!
Was ook een naam voor deze groep maar ben het ff kwijt.
Dat we allemaal verwend zijn is zeker waar ja! Probeer me daar ook wel bewust van te zijn.
Ik zou ook wel 4 dagen in de week willen werken (al kan dat hier niet
), maar daarnaast wil ik ook alles blijven doen wat ik nu doe en dat botst een beetje met mijn bankrekening....
Wat dat betreft is het voor mij wel goed om weer rond te moeten komen met een stufi, want op dit moment ben ik even vergeten hoe het is om echt echt blut te zijn...
Ben benieuwd of ik erg hard op mijn bek ga de 2e helft van 2004.... - Geplaatst op zondag 15 augustus 2004 19:48da is ook
- Geplaatst op zondag 15 augustus 2004 20:30
hoe doe je dat danquote:zippo2002 schreef:
.... hebben in 200 jaar de brandstofvoorraad van miljoenen jaren erdoor gejaagd ...
- Geplaatst op zondag 15 augustus 2004 20:53
industriele revolutiequote:jan willem III schreef:
hoe doe je dat danquote: zippo2002.... hebben in 200 jaar de brandstofvoorraad van miljoenen jaren erdoor gejaagd ...

- Geplaatst op maandag 16 augustus 2004 05:41kijk al jaren aan de zijlijn toe hoe massa's lui dag in dag uit zich het apezuur werken en leren om maar kans te maken op het gewenste plaatje waar ze zich in moeten conformeren om carriere te kunnen maken.....
sardientjes in een blikje vind ik ze.........
Ik leef me leven lekker op mijn manier en niet op de manier hoe het systeem (in dit land) dat oplegt van jongs af aan........Dan neem ik dat outcast gedoe er dan maar voor lief bij.... - Geplaatst op zondag 12 september 2004 15:49Ben blij dat je van het artikel hebt genoten en geleerd Zippie
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op zondag 12 september 2004 15:52quote:*** schreef:
Waar heb je hem neergezet dan? Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk..quote: RaptorBen blij dat je van het artikel hebt genoten en geleerd Zippie
Heb ik niet gedaan. heb hem opgestuurd. Ik kan kijken of ik hem nog ergens heb.
enne drie ***......waar heb je charlotte gelaten?
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op zondag 12 september 2004 15:52Het is allemaal zo hypegevoelig, net een conjunctuur... D'r stond dit weekend ook al een artikel in de krant over de Slow-beweging. Slowfood, Slowsex, Slowwork. Waarom moet dit allemaal zo uitgelicht worden? Waarom mensen niet gewoon lekker hun eigen ding laten doen? Ik vind het vrij frappant dat mensen met zijn allen ineens op zo'n onderwerp springen als er maar genoeg aandacht aan besteed wordt. Kunnen mensen dat niet zelf verzinnen dan?

- Geplaatst op zondag 12 september 2004 15:59
driewerf dankquote:Raptor schreef:
Ben blij dat je van het artikel hebt genoten en geleerd Zippie

- Geplaatst op zondag 12 september 2004 16:01
kuddegedrag is een boeiend fenomeenquote:D-Fekt schreef:
Het is allemaal zo hypegevoelig, net een conjunctuur... D'r stond dit weekend ook al een artikel in de krant over de Slow-beweging. Slowfood, Slowsex, Slowwork. Waarom moet dit allemaal zo uitgelicht worden? Waarom mensen niet gewoon lekker hun eigen ding laten doen? Ik vind het vrij frappant dat mensen met zijn allen ineens op zo'n onderwerp springen als er maar genoeg aandacht aan besteed wordt. Kunnen mensen dat niet zelf verzinnen dan?

Nee dus 
- Geplaatst op zondag 12 september 2004 16:10Nee, ik denk toch eerder dat het kuddegedrag is, zoals Zippo al zei. Je hebt mensen die graag werken (waaronder ikzelf bijvoorbeeld) en dat ook op een bepaalde manier als voldoening beschouwen. Daarnaast heb je een groep mensen die vooral werkt voor het geld. Toch zie je heel sterke golfbewegingen in dit soort dingen, terwijl je - uitgaande van verschillende interesses - toch een soort van continuďteit verwacht in dit soort verschijnselen...