- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Mishandeling vrouw: 300 zweepslagen
Dit onderwerp heeft 23 reacties, en bestaat uit 1 pagina.
De laatste reactie is geplaatst op 29-05-2009 17:27.
Mishandeling vrouw: 300 zweepslagen
- Geplaatst op maandag 31 mei 2004 23:04Een rechtbank in Saudi-Arabië heeft de echtgenoot van een nationaal bekende televisiepresentatrice veroordeeld tot driehonderd zweepslagen en zes maanden cel.
Volgens Saudische media achtte de rechter hem schuldig aan de mishandeling van zijn vrouw.
De echtgenote, Rania al-Baz, liet eerder dit jaar foto's van haar sterk gehavende gezicht afdrukken in Saudische kranten. Deze daad baarde veel opzien in het conservatieve Arabische land, waar geweld binnen het huwelijk als een groot taboe-onderwerp geldt.
Ook internationaal leidde het beeldmateriaal tot geschokte reacties. De vrouw had dertien breuken in haar schedel.
De dader gaf zich kortgeleden over aan de politie. Hij zou aanvankelijk worden berecht wegens poging tot moord, maar in de aanklacht was uiteindelijk alleen sprake van ernstige mishandeling.
Bronnen: => Algemeen Dagblad <= en => Arab News <=
't is erg primitief, maar ik kan geen medelijden met hem hebben. Ik hoop dat hij en andere klootzakken er wat van hebben geleerd.
Zo zag de vrouw er trouwens "voor" en "na" uit:

- Geplaatst op maandag 31 mei 2004 23:09overleef je dat?? 300 zweepslagen???
- Geplaatst op maandag 31 mei 2004 23:11Ik mag lije dattie 300 binnenwaardse zweepslagen krijgt tongue1.gif
- Geplaatst op maandag 31 mei 2004 23:19kom op zeg,
ze zal er best om gevraagd hebbenal de friekie piepol meek te bjoety of te wurld - Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 07:43beetje makkelijke reply Dog.. je wordt voorspelbaar...

- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 07:45Jezus

300 moet voldoende zijn
600 mag ook natuurlijk
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 07:56auw!
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 07:57ben vooral benieuwd hoelang zij dit overleefd, ze heeft een heel groot taboe naar buiten gebracht!
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 07:59
daar zeg je zo eens wat ja!quote:FunnyHappyViper schreef:
ben vooral benieuwd hoelang zij dit overleefd, ze heeft een heel groot taboe naar buiten gebracht! - Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 07:59quote:FunnyHappyViper schreef:
ben vooral benieuwd hoelang zij dit overleefd, ze heeft een heel groot taboe naar buiten gebracht!
Tja, gewoon voor zijn kop knallen ofzo iets
Wat een waardeloos volk loopt er toch rond zeg
Waarom zou ze dit niet overleven dan, denk niet dat ze afgemaakt wordt ofzo hoor
Alhoewel... - Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 08:09Ik vind het heel knap van d'r, dat ze op die manier een taboe aan de kaak stelt.
Geeft aan dat ook daar taboes aan de orde te brengen zijn
Verschrikkelijk natuurlijk dat je daarvoor eerst bijna dood geslagen moet worden
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 08:39quote:Spilly schreef:
beetje makkelijke reply Dog.. je wordt voorspelbaar...
toch weer happen
al de friekie piepol meek te bjoety of te wurld - Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 10:05Gerechtigheid!
5bullwhip.gif
KLETS!
en dat is één ...
KLETS!
en dat is twee ...
KLETS!
en dat is drie ...
..... - Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 10:48oog om oog tand om tand word daar wel heel letterlijk genomen.
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 10:50Vreselijk naar die foto!!! Maar inderdaad ik vraag me ook af hoe het verder met haar zal gaan...
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 12:30Je hoort geen vrouwen te slaan, laat staan mannen

- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 13:43Foto's doen het niet

- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 13:58
dat ligt dan echt aan jouquote:Dan E schreef:
Foto's doen het niet

- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 14:01
"quote:Rut schreef:
dat ligt dan echt aan jouquote:Foto's doen het niet

Nu doen ze het wel
Is dat groene kapje de nieuwe mode op hoofdoekken gebied?
Ben trouwens benieuwd of 'ie die zweepslagen allemaal tegelijk krijgt of in fases.. Ik denk dat je iig zijn rug kan weggooien daarna
auw! - Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 14:36Beetje jammer dat men zich hier zit te verkneukelen om het feit dat iemand 300 zweepslagen krijgt, goed beschouwd net zo primitief als het gedrag wat die holbewoner tentoonspreidde ten opzicht van zijn vrouw, die hij na afloop van die 300 zweepslagen er beslist niet liever op zal vinden...
Als ze nu zijn losse handjes daadwerkelijk los zouden maken wordt het een ander verhaal...
- Geplaatst op dinsdag 01 juni 2004 16:12Als zoiets hier gebeurt staat de dader binnen een paar maanden weer op straat zonder een zweepslag gehad te hebben.
300 lijkt mij best veel en op een moment voel je volgens mij dan alleen maar pijn. Ik denk dat ze er bijna een hele dag voor nemen.
Hij zal ook de rest van zijn leven er littekens aan overhouden op zijn rug. Gestigmatiseerd voor het leven zeg maar.
- Geplaatst op woensdag 02 juni 2004 17:29ziekelijk
- Geplaatst op woensdag 13 mei 2009 19:01ehm hij wordt geslagen omdat hij niet mag slaan? kunnen ze hem niet alleen cel geven ofzo? (niet dat ik het niet erg vind wat hij heeft gedaan!)wie dit leest is gelukkig
- Geplaatst op vrijdag 29 mei 2009 17:27Oog om oog, tand om tand denk?Now all them things that seemed so important, well mister, they vanished right into the air.
- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Mishandeling vrouw: 300 zweepslagen