- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Donner wil landelijke registratie graffiti
Dit onderwerp heeft 34 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 19-08-2010 16:39.
Donner wil landelijke registratie graffiti
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 18:53DEN HAAG - Minister Donner (Justitie) bekijkt of uitingen van graffiti landelijk geregistreerd kunnen worden. Zo kunnen daders, die vaak landelijk actief zijn, beter opgespoord worden. Verder wil hij dat de aanpak van ongewenste muurschilderingen een hogere prioriteit krijgt. Als er ook meer aangifte van wordt gedaan, zullen meer zaken worden opgelost.
Dat schrijft de bewindsman dinsdag aan de Tweede Kamer in een reactie op een tienpuntenplan van de Tweede Kamerleden Van Haersma Buma (CDA) en Van Heemst (PvdA). Daarin doen zij voorstellen om het hardnekkige probleem van de graffiti aan te pakken. Donner kan zich daar grotendeels in vinden, schrijft hij mede namens zijn collega's op Binnenlandse Zaken, Verkeer en Waterstaat en VROM.
Bron: Nu
Pfff de Angels en de hofstad was zeker iets te hoog gegrepen.

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 18:55snap niet dat dat er al niet is..ik bedoel schrijvers schrijven overal
maar prioriteit hoeft het van mij niet te hebben..vind een mooi piece wel kikke..fleurt het straatbeeld een beetje op - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 18:57
denk dat de Angels goedkoper voor de staat zijn dan die kladderaars....quote:Basic schreef:
DEN HAAG - Minister Donner (Justitie) bekijkt of uitingen van graffiti landelijk geregistreerd kunnen worden. Zo kunnen daders, die vaak landelijk actief zijn, beter opgespoord worden. Verder wil hij dat de aanpak van ongewenste muurschilderingen een hogere prioriteit krijgt. Als er ook meer aangifte van wordt gedaan, zullen meer zaken worden opgelost.
Dat schrijft de bewindsman dinsdag aan de Tweede Kamer in een reactie op een tienpuntenplan van de Tweede Kamerleden Van Haersma Buma (CDA) en Van Heemst (PvdA). Daarin doen zij voorstellen om het hardnekkige probleem van de graffiti aan te pakken. Donner kan zich daar grotendeels in vinden, schrijft hij mede namens zijn collega's op Binnenlandse Zaken, Verkeer en Waterstaat en VROM.
Bron: Nu
Pfff de Angels en de hofstad was zeker iets te hoog gegrepen.

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 18:57Donner kan de boom in...

Moet lekker in een plattelandsdorpje gaan wonen waar jongeren zich uiten door middel van slootje springen en achter de rokken van de boerinnekes aanjagen...
In een stedelijke samenleving ontkom je niet aan graffiti. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar het hoort wel bij een stad... - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 18:59quote:Tjeerd schreef:
maar het hoort wel bij een stad...
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:00Donner gaat zeker niet meer op de fiets naar de zaak

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:01
ja, laten we het moorden, verkracht en beroven ook maar toe gaan staan, het goort immers bij "de stad"quote:Tjeerd schreef:
. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar het hoort wel bij een stad...
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:01ow pieces gesproken mijn schuurtje op het dakterrass 5 meter lang 2 meter hoog mag nog gedaan worden
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:05
dat is ook echt te vergelijken met elkaar..quote:jan willem III schreef:
ja, laten we het moorden, verkracht en beroven ook maar toe gaan staan, het goort immers bij "de stad"quote: Tjeerd. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar het hoort wel bij een stad...
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:07quote:Basic schreef:
dat is ook echt te vergelijken met elkaar..quote:
ja, laten we het moorden, verkracht en beroven ook maar toe gaan staan, het goort immers bij "de stad"quote: Tjeerd. Je hoeft het niet mooi te vinden, maar het hoort wel bij een stad...
nou, dan doen we het anders : Laten we bushokjes slopen, ramen ingooien, banden van auto's lek prikken.....
Het is immers 'de stad' heh? - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:07Als dit nou een mooie catalogus word van mooiste pieces waar je tijdens een dagtochtje langs kan gaan ben ik op zich wel voorstander.
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:09quote:jan willem III schreef:quote: Basic
nou, dan doen we het anders : Laten we bushokjes slopen, ramen ingooien, banden van auto's lek prikken.....
Het is immers 'de stad' heh?
Noem is een 'stad' waar het niet gebeurd ??
kortom dat hoort bij een stad..
maar bushokjes slopen, ramen ingooien, banden van auto's lek prikken..... dat is gewoon zielig
maar van graffiti ben ik zeker niet vies nee
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:11
snap je me punt nu echt niet?quote:Basic schreef:quote:quote: Basic
kortom dat hoort bij een stad.. ben daar niet van..

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:12
zie boven, heb hem effe aangepast.quote:jan willem III schreef:
snap je me punt nu echt niet?quote: Basicquote:quote: Basic
kortom dat hoort bij een stad.. ben daar niet van..

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:14
blijf gewoon van andermans spullen af, jullie slopen net zo goed de boel en het brengt weet ik hoeveel kosten met zich meequote:Basic schreef:quote:quote: Basic
kortom dat hoort bij een stad..
maar bushokjes slopen, ramen ingooien, banden van auto's lek prikken..... dat is gewoon zielig

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:14Jullie ?? ik schrijf niet hoor!!
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:16Het hoort gewoon bij een stad.... vette pieces zijn vele malen mooier dan al die irritante reclame waar elke stad vol mee hangt.
Wat wel hard moet worden aangepakt is graffiti op monumentale panden ed.If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:16Gevalletje: ga eens écht boeven vangen!~The Sith Code~
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:22wat een rare redeneringen weer hier
het hoort erbij, het is mooi, en dus moet het maar gedoogd worden ofzo 
het zal jouw winkel of huismuur maar zijn
dan wordt er weer anders gepiept hoor,
ik vind het 9 v/d 10 keer lelijk, maar dat zal me jeuken, als ze het doen op plekken waar het mag (die zijn er meen ik) dan vind ik het prima, en ik vind ook best dat de gemeente zulke plekken moet stimuleren.
maar ongevraagd op iemand zijn muur/huis/trein allerhande 'troep/kunst' kladderen kan gewoon niet, sim-pel! of je nou in de stad woont of in een dorp! en tuurlijk kan je het in de stad verwachten er rekening mee houden, en het hoeft van mij ook niet bovenop de agenda, maar het blijft asociaal (en het kost veel geld), ik vind het dan ook prima als dat aangepakt wordt
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:25Tsss, ga boeven vangen idd! Zorg voor genoeg plekken waar "geschreven" kan en mag worden. Elk stukje ruimte in de stad moet tegenwoordig volgehangen worden met reclame. Bah!
Schijnt trouwens wel zo te zijn dat met name ouderen zich onveilig voelen op een plek waar veel graffiti staat...of heeft werkelijke onveiligheid direct met graffiti te maken? - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:27Er moet gewoon een graffiti politie komen: als je piece lelijk is kom je in de landelijke database en wordt je opgespoort.

- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:29haha
- Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:29quote:redmer schreef:
wat een rare redeneringen weer hier
ik vind het 9 v/d 10 keer lelijk, maar dat zal me jeuken, als ze het doen op plekken waar het mag (die zijn er meen ik) dan vind ik het prima, en ik vind ook best dat de gemeente zulke plekken moet stimuleren.
maar ongevraagd op iemand zijn muur/huis/trein allerhande 'troep/kunst' kladderen kan gewoon niet, sim-pel! of je nou in de stad woont of in een dorp! en tuurlijk kan je het in de stad verwachten er rekening mee houden, en het hoeft van mij ook niet bovenop de agenda, maar het blijft asociaal (en het kost veel geld), ik vind het dan ook prima als dat aangepakt wordt
Schrijvers blijven schrijven... daar kun je simpel gezegd helemaal geen ruk aan doen. Toon maar aan dat die tag van die schrijver is.... een tag is na te maken en het is niet als een echte handtekening die duidelijk van 1 persoon is.
Hoeveel crews zijn er wel niet actief? Dat is niet 1 persoon maar dat zijn een heleboel personen die hetzelfde schrijven.
Dus ik blijf erbij dat graffiti best aangepakt mag worden als het gaat om monumentale panden ed. De meeste artiesten hebben daar gelukkig wel respect voor.If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:32quote:Wesz schreef:quote: redmerwat een rare redeneringen weer hier
Schrijvers blijven schrijven... daar kun je simpel gezegd helemaal geen ruk aan doen. Toon maar aan dat die tag van die schrijver is.... een tag is na te maken en het is niet als een echte handtekening die duidelijk van 1 persoon is.
Hoeveel crews zijn er wel niet actief? Dat is niet 1 persoon maar dat zijn een heleboel personen die hetzelfde schrijven.
Dus ik blijf erbij dat graffiti best aangepakt mag worden als het gaat om monumentale panden ed. De meeste artiesten hebben daar gelukkig wel respect voor.
of het effectief is idd een tweede, maargoed ik neem aan dat de politie dat zelf wel in kan schatten, en er anders niet aan begint
en dat staat natuurlijk los van de discussie of: "bij de stad hoort en dus maar geaccepteerd moet worden of niet"
en van monumentale panden moet zeker afgebleven worden, maar ook van de woning van mijn buurman of het pand van de UU enzenzenz
blijft wel dat de overheid best wat meer plekken mag creeren voor de mogelijkheid tot schrijven. - Geplaatst op dinsdag 24 januari 2006 19:33quote:Wesz schreef:quote: redmerwat een rare redeneringen weer hier
Dus ik blijf erbij dat graffiti best aangepakt mag worden als het gaat om monumentale panden ed. De meeste artiesten hebben daar gelukkig wel respect voor.
waarom lelijke monumentale panden beschermen en mooie nieuwe niet? ga lekker je eigen woning of auto onderspuiten
- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Donner wil landelijke registratie graffiti