- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Asielzoekers op rooftocht in Ter Apel
Dit onderwerp heeft 38 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 2 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-04-2010 17:06.
Asielzoekers op rooftocht in Ter Apel
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:33Eigenlijk zou je die arme oosteuropeanen moeten knuffelen en een cursu ontspannen moeten geven.

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:34
zelfde site waar die afbeeldingen vandaan komenquote:BOOM-selection schreef:quote: D-Fekt
Nogmaals, ik ben wel benieuwd naar een bron... heb namelijk nog nergens nieuws van deze strekking kunnen vinden op nieuwssites... daarnaast heeft stemmingmakerij niets met feiten an sich te maken, maar met de manier waarop die feiten gebracht worden.quote: DeSauserdhet artikel is waarschijnlijk gebasseerd op feiten. ( waar blijft die bron )
Dat van jou is een mening.
Zo een mening verkondigen vind ik meer stemmingsmakerij, dan het aangeven van een probleem dat gebasseerd is op feiten.
Ik denk dat dat nummer te schijterig is om dat te vertellen
Maar als je op Google de complete topictitel copypaste dan kom je op een tamelijk enge site uit.
Zo'n site waar dat nummer graag meer dan eens een bezoekje aflegt

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:37quote:RANDOMAESTRO schreef:
Eigenlijk zou je die arme oosteuropeanen moeten knuffelen en een cursu ontspannen moeten geven.
wat een onzin, je moet die mensen die dat doen gewoon straffen.
Toch denk ik dat die mensen daar het een stuk drukker hebben met de jeugbendes die zich daar echt zwaar misdragen.
laatst waren er 14 (en dat is veel in zo'n dorp) opgepakt wegens vernielingen, brandstichting (in een gehandicaptencentrum en de azc) etc etcIf we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 14:33http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2005/11/12/TE/TE_2S_20051112_7/pagina.php
Let op, komen de linksen weer zeuren over de Telegraaf. Maar beperk je maar eens tot de feiten... - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 14:45quote:wizzzard schreef:quote: 53256http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2005/11/12/TE/TE_2S_20051112_7/pagina.php
Let op, komen de linksen weer zeuren over de Telegraaf. Maar beperk je maar eens tot de feiten...
Telegraaf heeft zich ook nooit op feiten gebaseerd. Die mensen zijn gewoon bang voor iets dat ze niet kennen. Als er dan iets kleins gebeurd wordt het opgeblazen met de zie-je-wel theorie.
Het is domheid van de mensen die mij banger maakt dan 100.000 azielzoekers.
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 14:50quote:wizzzard schreef:quote: 53256http://telegraaf-i.telegraaf.nl/daily/2005/11/12/TE/TE_2S_20051112_7/pagina.php
Let op, komen de linksen weer zeuren over de Telegraaf. Maar beperk je maar eens tot de feiten...
Telegraaf heeft zich ook nooit op feiten gebaseerd. Die mensen zijn gewoon bang voor iets dat ze niet kennen. Als er dan iets kleins gebeurd wordt het opgeblazen met de zie-je-wel theorie.
Het is domheid van de mensen die mij banger maakt dan 100.000 azielzoekers.
hoe weet jij zo zeker dat de telegraaf zich niet op feiten gebaseerd heeft? ben je zelf even langsgegaan om het controleren?
zo'n typische reactie he, vragen om een bron, en vervolgens de bron niet geloven
You'll go straight to the gaschamber for this one - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 14:55Er zal daar best een probleem zijn met diefstal door asielzoekers en ook zal er wel een beveiligingsbedrijf ingehuurd worden. Dat soort zaken zuigt de telegraaf echt niet uit haar duim. De schrijfstijl van het hele stuk is natuurlijk wel weer typisch telegraaf.
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 14:55
Ik was degene die om een bron vroeg, niet wizzzard... maar dan nog, als je gelooft dat een Telefgraaf eenzelfde kwaliteit biedt als een Volkskrant, NRC of zelfs een AD, dan ben je niet van deze wereld. Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet waar is, maar waarmee ik wel degelijk twijfel aan de objectiviteit van het stuk. Telegraaf schrijft graag sappig en is de beoerdste niet als het gaan om opleuken met meningen.quote:Nick Blanc schreef:
hoe weet jij zo zeker dat de telegraaf zich niet op feiten gebaseerd heeft? ben je zelf even langsgegaan om het controleren?
zo'n typische reactie he, vragen om een bron, en vervolgens de bron niet geloven
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 15:11quote:D-Fekt schreef:
Ik was degene die om een bron vroeg, niet wizzzard... maar dan nog, als je gelooft dat een Telefgraaf eenzelfde kwaliteit biedt als een Volkskrant, NRC of zelfs een AD, dan ben je niet van deze wereld. Waarmee ik overigens niet zeg dat het niet waar is, maar waarmee ik wel degelijk twijfel aan de objectiviteit van het stuk. Telegraaf schrijft graag sappig en is de beoerdste niet als het gaan om opleuken met meningen.quote:hoe weet jij zo zeker dat de telegraaf zich niet op feiten gebaseerd heeft? ben je zelf even langsgegaan om het controleren?
ja dat is wat anders, het is geen kwaliteitstuk (verre van) en objectief...nee ook niet bepaald. maar niet waar? hmz...
dat iets beroerd geschreven is en lekker populistisch, hoeft het nog niet minder waar te maken.You'll go straight to the gaschamber for this one - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 15:22quote:D.R.I. schreef:
waar of niet waar lekker belangerijk
vervelend voor de locale middenstand , werk aan (in) de winkel voor de politie. Klaar
niet echt iets om je druk over te maken lijkt me
Precies !
Af te doen als een lullig lokaal probleempje wat hier tot belachelijke proporties opgeblazen dreigt te worden
Ik geloof dat er wel eens vaker dingetjes uit winkeltjes gepikt worden, is het niet ? Big deal zeg
Gewoon de personen oppakken waarom het gaat en verder niet zo lopen janken om niks
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 15:47quote:BOOM-selection schreef:quote: D.R.I.waar of niet waar lekker belangerijk
vervelend voor de locale middenstand , werk aan (in) de winkel voor de politie. Klaar
niet echt iets om je druk over te maken lijkt me
Precies !
Af te doen als een lullig lokaal probleempje wat hier tot belachelijke proporties opgeblazen dreigt te worden
Ik geloof dat er wel eens vaker dingetjes uit winkeltjes gepikt worden, is het niet ? Big deal zeg
Gewoon de personen oppakken waarom het gaat en verder niet zo lopen janken om niks
idd...
en eh die buurt ken veel problemen met (racistische) jongeren:
quote:Uiteindelijk bleken veertien jongeren, in wisselende samenstellingen, verantwoordelijk te zijn voor zesentwintig misdrijven. De strafbare feiten werden gepleegd in de periode van juli 2004 tot juli 2005.
De jongeren braken twee maal in bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten aan de Domela Nieuwenhuisweg en de Kersspellaan en bij een drogisterij aan de Kerkstraat. Ook waren zij verantwoordelijk voor diverse vernielingen. Zo werden een glascontainer, verkeersborden, een schaftkeet, enkele ruiten en een aantal beelden door deze jongeren vernield. Daarnaast hebben de jongeren veertien keer brand gesticht. De ernst van de brandstichtingen en vernielingen liep echter op. Het begon met het in brand steken van struikgewas, autobanden en diverse containers, maar in de nacht van 29 mei 2005 stichtten de jongeren brand bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten aan de Kersspellaan. Deze brand leidde ertoe dat uit voorzorg enkele bewoners van het pand geëvacueerd moesten worden. Ook werd brandgesticht in een sloopwoning.
Uit de verhoren bleek dat de veertien verdachten verdeeld waren over twee groepen die elkaar geregeld troffen. De jongeren gingen in steeds wisselende samenstellingen op pad in Muntendam. Tijdens hun omzwervingen werd het een gewoonte om uit verveling dingen te vernielen, in brand te steken en om in te breken.
We hebben 't hier over 1 klein dorp he
Dit soort dingen gebeuren daar vrij vaak, maar halen bijna nooit het nieuws.
en jah ik ben er geweest om te controleren
en jah ik ga generaliseren dat het volk dat daar veel rond loopt te dom en te beperkt is om aandacht aan te schenken.
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 16:41Nou..toevallig werkt mijn mams regelmatig in Ter Apel . En helaas is de overlast er wel, er wordt zo nu en dan weleens wat gejat.
Van echte rooftochten is echter geen sprake.
Wez heeft overigens ook gelijk, Ter Apel heeft zelfs een keer het nieuws gehaald omdat ze asielzoekers wilden verbieden in de winkels te komen.
Aan beiden kanten zit dus iets mis, en het escaleert/wordt opgeblazen omdat Ter Apel echt een godvergeten kutgat is . - Geplaatst op zondag 04 april 2010 21:38Ik kan me het wel voorstellen, dat mensen zich onveiliger voelen.
& Ter Apel is misschien niet super groot, maar het is ook geen godvergeten kutgat! - Geplaatst op woensdag 07 april 2010 17:06
- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Asielzoekers op rooftocht in Ter Apel