- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Asielzoekers op rooftocht in Ter Apel
Dit onderwerp heeft 38 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 07-04-2010 17:06.
Asielzoekers op rooftocht in Ter Apel
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:05De Groningse plaats Ter Apel wordt 'leeggeroofd' door lieden die in afwachting van hun asielaanvraag zo'n 6 weken verblijven in het Aanmeldcentrum voor asielzoekers in het dorp. Het gaat bijna in alle gevallen om Oost-Europeanen, meest uit Georgië. Na hun aanmelding komen ze terecht in de Tijdelijke Noodvoorziening, waar ze enkele weken kunnen wachten op een beslissing over hun asielaanvraag. Tijdens deze wachtperiode gaan ze op rooftocht.
De Oost-Europeanen trekken massaal Ter Apel in naar het winkelcentrum. Vaak werken ze in groepjes. Twee personen rekenen netjes hun boodschappen af bij de kassa, de rest glipt de winkel uit en daarna blijken complete schappen leeg te zijn geroofd. Gestolen wordt van alles: kleding, tabakswaren tot telefoniespullen. De winkeliersvereniging van Ter Apel is het zo zat dat ze een particulier beveiligingsbedrijf gaat inhuren. Ook hebben de winkeliers afspraken gemaakt met de politie, het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers en de gemeente Vlagtwedde, waartoe Ter Apel behoort.
---
En dit wil in Nederland komen wonen
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:07Ritaaaaaaa!!!
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:08Wat is dit voor een vaag bericht?quote:Het gaat bijna in alle gevallen om Oost-Europeanen, meest uit Georgië
2 mensen uit Georgie en 1 Japanner?
quote:De Oost-Europeanen trekken massaal Ter Apel in naar het winkelcentrum.
Zo'n bericht neem je toch niet serieus? Hoeveel mensen uit Georgie zitten daar?
vast geen bussen vol
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:09

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:10uitzetten

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:17Iemand al eens in Ter Apel geweest?

Samen met Muntendam het meest racistische dorp wat er bestaat zo ongeveer, en waar alle bewegingen van meer dan 1 persoon al als massaal kan worden gezien.
wat overgins niet de acties van deze mensen goed praat.
Maar ik vind zo'n berichtje pure stemmingmakerij :puke:If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:23quote:53256 schreef:
De Groningse plaats Ter Apel wordt 'leeggeroofd' door lieden die in afwachting van hun asielaanvraag zo'n 6 weken verblijven in het Aanmeldcentrum voor asielzoekers in het dorp. Het gaat bijna in alle gevallen om Oost-Europeanen, meest uit Georgië. Na hun aanmelding komen ze terecht in de Tijdelijke Noodvoorziening, waar ze enkele weken kunnen wachten op een beslissing over hun asielaanvraag. Tijdens deze wachtperiode gaan ze op rooftocht.
De Oost-Europeanen trekken massaal Ter Apel in naar het winkelcentrum. Vaak werken ze in groepjes. Twee personen rekenen netjes hun boodschappen af bij de kassa, de rest glipt de winkel uit en daarna blijken complete schappen leeg te zijn geroofd. Gestolen wordt van alles: kleding, tabakswaren tot telefoniespullen. De winkeliersvereniging van Ter Apel is het zo zat dat ze een particulier beveiligingsbedrijf gaat inhuren. Ook hebben de winkeliers afspraken gemaakt met de politie, het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers en de gemeente Vlagtwedde, waartoe Ter Apel behoort.
---

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:31
Maar je bent maar wat blij dat je niet naast zo'n criminele organisatie (lees: AZC) woont, toch?quote:BOOM-selection schreef:quote: 53256De Groningse plaats Ter Apel wordt 'leeggeroofd' door lieden die in afwachting van hun asielaanvraag zo'n 6 weken verblijven in het Aanmeldcentrum voor asielzoekers in het dorp. Het gaat bijna in alle gevallen om Oost-Europeanen, meest uit Georgië. Na hun aanmelding komen ze terecht in de Tijdelijke Noodvoorziening, waar ze enkele weken kunnen wachten op een beslissing over hun asielaanvraag. Tijdens deze wachtperiode gaan ze op rooftocht.
---

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:35quote:53256 schreef:
Maar je bent maar wat blij dat je niet naast zo'n criminele organisatie (lees: AZC) woont, toch?quote: BOOM-selectionquote: 53256De Groningse plaats Ter Apel wordt 'leeggeroofd' door lieden die in afwachting van hun asielaanvraag zo'n 6 weken verblijven in het Aanmeldcentrum voor asielzoekers in het dorp. Het gaat bijna in alle gevallen om Oost-Europeanen, meest uit Georgië. Na hun aanmelding komen ze terecht in de Tijdelijke Noodvoorziening, waar ze enkele weken kunnen wachten op een beslissing over hun asielaanvraag. Tijdens deze wachtperiode gaan ze op rooftocht.
---

en jij baalt zeker dat de Hitlerjugend niet meer bestaat
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:47Muntendam? Daar woont m'n zus. Is dat echt een racistisch dorp Wesz?
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:56
Ik heb in die nieuwe gevangenis gewerkt in Ter Apel en een tijd in een hotel daar in de buurt verbleven. Ter Apel zelf is niet meer dan één straat(nouja, 2 lange straten met water ertussen eigenlijk). Het is een zwarte-kousen dorp, volgens mij.. stugge mensen, vond ik. Ze waren idd niet zo blij met de komst van die gevangenis voor uitgeprocedeerden, geloof ik.quote:Wesz schreef:
Iemand al eens in Ter Apel geweest?
Samen met Muntendam het meest racistische dorp wat er bestaat zo ongeveer, en waar alle bewegingen van meer dan 1 persoon al als massaal kan worden gezien.
Maar ik vind zo'n berichtje pure stemmingmakerij :puke: - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:58Ben wel benieuwd naar de bron van dit artikel eigenlijk
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 12:59
Ik vind jouw bericht ook stemmingmakerij :puke:quote:Wesz schreef:
Iemand al eens in Ter Apel geweest?
Maar ik vind zo'n berichtje pure stemmingmakerij :puke: - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:11
ik ookquote:D-Fekt schreef:
Ben wel benieuwd naar de bron van dit artikel eigenlijk
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:14quote:Miss Terious schreef:
Muntendam? Daar woont m'n zus. Is dat echt een racistisch dorp Wesz?
jep, vraag je zus maar.
De laatste keer dat ik er was hadden ze een heel nieuw stuk er bij gebouwd met mooie huizen en normale mensen (ik moest er toen voor m'n werk heen)
Maar het oudere gedeelte is echt te erg voor woorden.
Wij mochten er niet eens meer heen met ons voetbal team vroeger omdat al die ouders van de tegenpartij gewoon hun kinderen aan het aanmoedigen waren dat ze 'die zwarten' moesten schoppen.
m'n moeder heeft er een tijdje gewerkt bij het consultatiebureau en die trok de bekrompenheid soms echt niet van die mensen.If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:15quote:DeSauserd schreef:
Ik vind jouw bericht ook stemmingmakerij :puke:quote: WeszIemand al eens in Ter Apel geweest?
Maar ik vind zo'n berichtje pure stemmingmakerij :puke:
Waarom?
Ik basseer het op m'n eigen ervaring, en aangezien ik in Groningen woon krijg ik toch wel redelijk mee wat daar gebeurt.
en trust me, daar wordt je niet vrolijk van
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:16
Het Ter Apelse-sufferdje waarschijnlijkquote:Nobrega schreef:
ik ookquote: D-FektBen wel benieuwd naar de bron van dit artikel eigenlijk

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:18
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:19het artikel is waarschijnlijk gebasseerd op feiten. ( waar blijft die bron )
Dat van jou is een mening.
Zo een mening verkondigen vind ik meer stemmingsmakerij, dan het aangeven van een probleem dat gebasseerd is op feiten. - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:21
gast alsjeblieft zegquote:DeSauserd schreef:
het artikel is waarschijnlijk gebasseerd op feiten. ( waar blijft die bron )
Zo een mening verkondigen vind ik meer stemmingsmakerij, dan het aangeven van een probleem dat gebasseerd is op feiten.
je wilt zeggen dat de pers gebasseerd is op feiten ?
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:22
Nogmaals, ik ben wel benieuwd naar een bron... heb namelijk nog nergens nieuws van deze strekking kunnen vinden op nieuwssites... daarnaast heeft stemmingmakerij niets met feiten an sich te maken, maar met de manier waarop die feiten gebracht worden.quote:DeSauserd schreef:
Zo een mening verkondigen vind ik meer stemmingsmakerij, dan het aangeven van een probleem dat gebasseerd is op feiten. - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:24en al is deze nieuws waar, laten we da onderzoek maar afwachten dan, dan kunnen we over feiten praten

- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:26quote:D-Fekt schreef:
Nogmaals, ik ben wel benieuwd naar een bron... heb namelijk nog nergens nieuws van deze strekking kunnen vinden op nieuwssites... daarnaast heeft stemmingmakerij niets met feiten an sich te maken, maar met de manier waarop die feiten gebracht worden.quote: DeSauserdhet artikel is waarschijnlijk gebasseerd op feiten. ( waar blijft die bron )
Zo een mening verkondigen vind ik meer stemmingsmakerij, dan het aangeven van een probleem dat gebasseerd is op feiten.
Ik denk dat dat nummer te schijterig is om dat te vertellen
Maar als je op Google de complete topictitel copypaste dan kom je op een tamelijk enge site uit.
Zo'n site waar dat nummer graag meer dan eens een bezoekje aflegt
- Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:27quote:DeSauserd schreef:
gast ga toch fietsen.
Wat zijn die feiten dan? Dat 'de oost-europeanen' massaal het dorp intrekken en de winkels leegroven?
kom op man, dat geloof je toch zelf niet.
mas·saal (bn.)
1 in een grote menigte, met heel veel => duizendkoppig, en bloc, en masse, in groten getale
stemming makerij dus
en het artikel is ook maar de mening van een (bekrompen)journalist.
Het artikel geeft geen enige mogelijkheid om de situatie in de juiste context te plaatsen.If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op zaterdag 12 november 2005 13:30
idd zeg... ze hebben ook een apart dossier voor criminele somaliersquote:BOOM-selection schreef:quote: D-Fekt
Nogmaals, ik ben wel benieuwd naar een bron... heb namelijk nog nergens nieuws van deze strekking kunnen vinden op nieuwssites... daarnaast heeft stemmingmakerij niets met feiten an sich te maken, maar met de manier waarop die feiten gebracht worden.quote: DeSauserdhet artikel is waarschijnlijk gebasseerd op feiten. ( waar blijft die bron )
Ik denk dat dat nummer te schijterig is om dat te vertellen
Maar als je op Google de complete topictitel copypaste dan kom je op een tamelijk enge site uit.
Zo'n site waar dat nummer graag meer dan eens een bezoekje aflegt
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski)
- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- Asielzoekers op rooftocht in Ter Apel