- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- 44 procent van jonge vrouwen wil geen kinderen
Dit onderwerp heeft 86 reacties, en bestaat uit 4 pagina's. U bent momenteel op pagina last van 4.
De laatste reactie is geplaatst op 13-03-2010 18:25.
44 procent van jonge vrouwen wil geen kinderen
- Geplaatst op maandag 16 januari 2006 17:38
hoe zie jij het dan?quote:Janneke.. schreef:
Meen je dit nou?!quote: Rivaleigenlijk is kinderen krijgen heel banaal en egoistisch, wat maakt jou zo bijzonder dat je het nodig vind nog meer ellende op deze wereld los te laten?
als je daar antwoord op kan geven, mag je van mij kinderen krijgen..

- Geplaatst op maandag 16 januari 2006 17:41Geweldig eigenlijk. Degenen die het hoogst van de toren blazen over kinderen willen en krijgen dumpen het kind meteen bij oma en opa om voor het werk te kiezen, want een kind is toch wel heel duur....

- Geplaatst op maandag 16 januari 2006 17:46
ik meen serieus dat ik meen dat je deze gedachte gehad moet hebben meen je kinderen te moeten nemenquote:Janneke.. schreef:quote: Rival
Ik vind mezelf een geweldig mens en laat daar graag nog een exemplaar van op de wereld verschijnen..
Nee, even serieus, meende je het echt zo of loop je te dollen?! - Geplaatst op maandag 16 januari 2006 17:48
Mijn kinderen zullen later net als ik een geweldige bijdrage leveren aan deze wereld.quote:Rival schreef:
ik meen serieus dat ik meen dat je deze gedachte gehad moet hebben meen je kinderen te moeten nemenquote: Janneke..quote: Rival
Ik vind mezelf een geweldig mens en laat daar graag nog een exemplaar van op de wereld verschijnen..
Nee, even serieus, meende je het echt zo of loop je te dollen?!
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op maandag 16 januari 2006 17:52quote:Sense schreef:
Ik ben van plan om een heel elftal te baren. En dat met een carriere!
Ik ook...

- Geplaatst op maandag 16 januari 2006 20:44quote:Rival schreef:
eigenlijk is kinderen krijgen heel banaal en egoistisch, wat maakt jou zo bijzonder dat je het nodig vind nog meer ellende op deze wereld los te laten?
Bah, je klinkt zo Flap.

- Geplaatst op maandag 16 januari 2006 21:07quote:Rival schreef:
eigenlijk is kinderen krijgen heel banaal en egoistisch, wat maakt jou zo bijzonder dat je het nodig vind nog meer ellende op deze wereld los te laten?
vanwaar de 'stelling' ellende op de wereld los te laten
hoezo zou een kind of mens 'ellende' zijn - Geplaatst op maandag 16 januari 2006 21:29Ik had het vandaag nog met mijn vriendin over kinderen krijgen. Zij snapt dus echt niet dat andere vrouwen geen kinder wens hebben. Als het aan haar ligt dan was ze bij wijze van spreken gister al zwanger. Maar ja eerst maar eens trouwen.
Ik zou het eerder omkeren. Juist als je geen kinderen op deze aarde zet ben je egoistisch en banaal. Het kunnen jou kinderen zijn die de gehele mensheid een stap verder kunnen laten zetten. Het kunnen jouw kinderen zijn die voor wereld vrede kunnen zorgen. Als je gezond bent en je kunt je kinderen een toekomst geven dan zou je ze juist op aarde moeten zetten want zoals je weet kinderen zijn de toekomst.quote:Rival schreef:
als je daar antwoord op kan geven, mag je van mij kinderen krijgen.. - Geplaatst op maandag 16 januari 2006 22:09Je kunt ook nooit nooit zeggen. Het kan alleen nu heel erg als nooit aanvoelen.
Niets is echter zo veranderlijk als de mensch...
Soms gebeuren er dingen of neem je beslissingen die je never nooit had kunnen vermoeden. Je leven kan zo totaal anders zijn op een gegeven moment. Dus je kunt hooguit zeggen wat je nu denkt.
Soms is nooit inderdaad nooit, soms niet.
Ik zeg nu ook dat ik het echt never nooit meer doe en dat ik het bij een kind hou. Misschien is dat zo, maar misschien ben ik ooit wel weer zo geschift om het nog eens te doen.
Bevallen vond ik horror en hel, zwanger zijn ging wel, ik had een perfecte zwangerschap. Het was wel apart, maar ook flink ongemakkelijk. Maar ik ben sowieso niet het roze-wolken-type, meer nogal nuchter.
Maar als ze door de ooievaar gebracht zouden worden dan bestelde ik er nog een paar
- Geplaatst op maandag 16 januari 2006 22:17quote:Janneke.. schreef:quote: Rival
omdat een westers mens zoveel vervuild dat als een kinderloos gezin elke dag een liter afgewerkte motorolie door de gootsteen zou lozen, hij millieu minder zou belasten dan een gezin MET een kind.
(ja wetenschappelijk bewezen)Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 00:28
heyyyy, dus als ik geen kinderen neem, kan ik dat gewoon doen?quote:Raptor schreef:quote: Janneke..quote: Rival
omdat een westers mens zoveel vervuild dat als een kinderloos gezin elke dag een liter afgewerkte motorolie door de gootsteen zou lozen, hij millieu minder zou belasten dan een gezin MET een kind.
(ja wetenschappelijk bewezen)
- Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 06:20quote:Sense schreef:
Ik ben van plan om een heel elftal te baren. En dat met een carriere!

- Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 12:29quote:Raptor schreef:quote: Janneke..quote: Rival
Damn... en dan heb je het alleen maar over het mileu.
If we had more time for discussion we should probably have made a great many more mistakes. (Trotski) - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 14:18quote:Raptor schreef:quote: Janneke..quote: Rival
Wat gooien mensen met kinderen dan door de gootsteen?
Het enige vervuilende aan een kind wat ik me kan voorstellen is de grotere hoeveelheid huishoudafval door luiers.
Maar ja dat compenseer je weer ruimschoots door je zuinige gezinsauto in plaats van een vervuilende stoere zuipbak
- Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 14:25
een kind wordt een mens (ok technisch gezien is ie dat al) en mensen consumeren, rijden auto, etcquote:Marieke schreef:quote: Raptorquote: Janneke..quote: Rival
Wat gooien mensen met kinderen dan door de gootsteen?
Het enige vervuilende aan een kind wat ik me kan voorstellen is de grotere hoeveelheid huishoudafval door luiers.
Maar ja dat compenseer je weer ruimschoots door je zuinige gezinsauto in plaats van een vervuilende stoere zuipbak
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 14:44quote:Ladysusy schreef:quote: KirsIk heb ook nooit een kinderwens gehad. Mijn ex wilde ze wel, maar ik echt niet. Vriendinnen om me heen wel, mijn zus, maar ik werd al misselijk bij de gedachte.
En heel gek, sinds een paar maanden, wil ik eigenlijk wel! Misschien komt het door mijn vriend, dat ik van hem wel graag een kind zou willen, misschien toch door de biologische klok (die nog rustig 8 jaar kan doortikken hoor) maar nu zou'k het wel leuk vinden. Zo'n babstertje.
Alleen dat zwanger zijn en bevallen, lijkt me niks.
Zwanger zijn vond ik juist harstikke leuk!!! Bevallen dan weer iets minder
En verder ben ik het volledig met Marieke eens.
Sommige meiden die nu zeggen het echt niet (nooit) te willen omdat het hen onverstandig lijkt bijvoorbeeld (WJ) wil ik alleen maar zeggen, zeg nooit nooit. Je weet nooit hoe je er over 10 jaar bij zit. Misschien heb je dan wel een hele leuke baan die juist heel goed te combineren valt met kids, heb je Mr Perfect ontmoet die jou op handen draagt (en jij hem) zodat dat alleen al goed is voor en stabiele ondergrond (ook vwb je eigen psyche, bij mij heeft het iig geholpen voor een groot stuk balans en gevoel van zekerheid/sterkte in mijn leven, ondanks dat ik ook een hoop heb meegemaakt vroeger...). Dus wie weet is de situatie over 10 jaar ineens heel anders en komt dat moedergevoel toch om de hoek piepen.
Over tien jaar is er niets verandert aan mijn verleden en aan mijn emotionele instabiliteit lijkt me. Misschien dat ik dan nog beter dan nu met mezelf door een deur kan, maar een modelmoeder zal ik nooit worden.
Ik zeg ook niet nooit, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn hele denkwijze opeens zo verandert dat ik em aan dingen ga wagen waar ik nu echt met argusogen naar kijk. Mr. Perfect...wie zegt me dat dat een Mister is? Misschien is het wel een Misses. En wie zegt dat ik de rest van m'n leven met iemand wil delen? Ik voel me prima zo eigenlijk.
Verder geloof ik niet zo in die hormonenonzin. Dus zomaar ineens, terwijl ik nooit enkele warme gevoelens gekoesterd hebt voor babies, zou het omslaan en wil ik moeder worden? Ik heb niet het idee dat dat een hormonenkwestie is eigenlijk. Volgens mij voelen veel vrouwen zich gewoon niet compleet ofzo zonder kind. Dat ze denken "zo, ik heb nu alles wat ik wilde bereiken wel bereikt en nu is er een leegte".
Ik begin wat dat betreft al heel wat later met alles
, ik zit verdorie nog op school en het zal nog wel even duren voor ik een goede vaste baan heb, een eigen huis of dat soort shit. Daarbij zit ik de komende 10 jaar sowieso met schulden en andere ellende...ik ben er nog lang niet.
En dan op mn 38e nog aan kinderen gaan denken zeker?
leuk voor zo'n kind, zo'n oude moeder. Nee, als ik die behoefte echt mocht krijgen dan zou ik veel eerder voor pleegouderschap gaan. En een wat ouder kind in huis nemen. Sowieso zeg, ik ga echt geen kind baren, no way. de gedachte van iets levends in je buik lijkt me gewoon ranzig, ik kan er niks aan doen.
Echt Suus, ik ben hier zo zeker van dat ik, zodra ik de mogelijkheid heb rond mn 30e, ook sterilisatie laat uitvoeren. En dan blijft iedereen maar fijn roepen "Jack, misschien verandert dat nog wel", ik zie het niet gebeuren. Mn ouders overigens ook niet en die kennen me als geen ander.
Die worden geen opa en oma, ook niet w.b. mn broertje. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 20:16quote:wackiejacky schreef:
Over tien jaar is er niets verandert aan mijn verleden en aan mijn emotionele instabiliteit lijkt me. Misschien dat ik dan nog beter dan nu met mezelf door een deur kan, maar een modelmoeder zal ik nooit worden.
Ik zeg ook niet nooit, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn hele denkwijze opeens zo verandert dat ik em aan dingen ga wagen waar ik nu echt met argusogen naar kijk. Mr. Perfect...wie zegt me dat dat een Mister is? Misschien is het wel een Misses. En wie zegt dat ik de rest van m'n leven met iemand wil delen? Ik voel me prima zo eigenlijk.
.....
En dan op mn 38e nog aan kinderen gaan denken zeker?
leuk voor zo'n kind, zo'n oude moeder. Nee, als ik die behoefte echt mocht krijgen dan zou ik veel eerder voor pleegouderschap gaan. En een wat ouder kind in huis nemen. Sowieso zeg, ik ga echt geen kind baren, no way. de gedachte van iets levends in je buik lijkt me gewoon ranzig, ik kan er niks aan doen.
Echt Suus, ik ben hier zo zeker van dat ik, zodra ik de mogelijkheid heb rond mn 30e, ook sterilisatie laat uitvoeren. En dan blijft iedereen maar fijn roepen "Jack, misschien verandert dat nog wel", ik zie het niet gebeuren. Mn ouders overigens ook niet en die kennen me als geen ander.
Die worden geen opa en oma, ook niet w.b. mn broertje.
Alles kan Sjaak! En in de komende tien jaar zal jij meer veranderen dan je de afgelopen tien jaar hebt gedaan. Daar ben ik hartstikke zeker van. Iedere dag kom je tot nieuwe inzichten en verandert je houding. En dan, als je op een goede dag in de relatie rolt die je verdient dan verander je in sneltreinvaart. Niet omdat je je aan een ander conformeert, maar omdat je in een relatie veel van elkaar leert.
En ik zeg niet dat jij over tien jaar wellicht wel kinder wilt hoor, want ik ben net zo een. Ik wil ook geen kinderen, maar ben de afgelopen tien jaar wel enorm veranderd. Milder, rustiger, regelmatiger, etc.. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 20:18
ja kinderen zijn de toekomst... waarom dan niet een kindje adopteren dat bij jou een geweldig leven kan lijden... het staat al op deze werdeld en wil ook graag een kans op een goed leven... waarom dan toch zelf een kindje op de wereld zetten? terwijl er zoveel kindjes op een veilig en lief gezin hopen...?alleen zodat je jezelf er in herkent... dat vind ik egoistischquote:AnMo schreef:
Ik had het vandaag nog met mijn vriendin over kinderen krijgen. Zij snapt dus echt niet dat andere vrouwen geen kinder wens hebben. Als het aan haar ligt dan was ze bij wijze van spreken gister al zwanger. Maar ja eerst maar eens trouwen.
Ik zou het eerder omkeren. Juist als je geen kinderen op deze aarde zet ben je egoistisch en banaal. Het kunnen jou kinderen zijn die de gehele mensheid een stap verder kunnen laten zetten. Het kunnen jouw kinderen zijn die voor wereld vrede kunnen zorgen. Als je gezond bent en je kunt je kinderen een toekomst geven dan zou je ze juist op aarde moeten zetten want zoals je weet kinderen zijn de toekomst.quote: Rivaleigenlijk is kinderen krijgen heel banaal en egoistisch, wat maakt jou zo bijzonder dat je het nodig vind nog meer ellende op deze wereld los te laten?
als je daar antwoord op kan geven, mag je van mij kinderen krijgen.. - Geplaatst op dinsdag 17 januari 2006 20:43quote:miss balula schreef:
ja kinderen zijn de toekomst... waarom dan niet een kindje adopteren dat bij jou een geweldig leven kan lijden... het staat al op deze werdeld en wil ook graag een kans op een goed leven... waarom dan toch zelf een kindje op de wereld zetten? terwijl er zoveel kindjes op een veilig en lief gezin hopen...?alleen zodat je jezelf er in herkent... dat vind ik egoistischquote: AnMoIk had het vandaag nog met mijn vriendin over kinderen krijgen. Zij snapt dus echt niet dat andere vrouwen geen kinder wens hebben. Als het aan haar ligt dan was ze bij wijze van spreken gister al zwanger. Maar ja eerst maar eens trouwen.
Ik zou het eerder omkeren. Juist als je geen kinderen op deze aarde zet ben je egoistisch en banaal. Het kunnen jou kinderen zijn die de gehele mensheid een stap verder kunnen laten zetten. Het kunnen jouw kinderen zijn die voor wereld vrede kunnen zorgen. Als je gezond bent en je kunt je kinderen een toekomst geven dan zou je ze juist op aarde moeten zetten want zoals je weet kinderen zijn de toekomst.quote: Rivaleigenlijk is kinderen krijgen heel banaal en egoistisch, wat maakt jou zo bijzonder dat je het nodig vind nog meer ellende op deze wereld los te laten?
ja daar wachten ze op
sorry
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op woensdag 18 januari 2006 08:34quote:miss balula schreef:
ja kinderen zijn de toekomst... waarom dan niet een kindje adopteren dat bij jou een geweldig leven kan lijden... het staat al op deze werdeld en wil ook graag een kans op een goed leven... waarom dan toch zelf een kindje op de wereld zetten? terwijl er zoveel kindjes op een veilig en lief gezin hopen...?alleen zodat je jezelf er in herkent... dat vind ik egoistischquote: AnMoIk had het vandaag nog met mijn vriendin over kinderen krijgen. Zij snapt dus echt niet dat andere vrouwen geen kinder wens hebben. Als het aan haar ligt dan was ze bij wijze van spreken gister al zwanger. Maar ja eerst maar eens trouwen.
Niks egoistisch. Ik heb toch het recht om mijn eigen bloedlijn voort te zetten. Als ik naar mij zelf kijk weet ik dat ik het kind een toekomst kan geven en als ik die redenering door trek dat zijn ouders die dat niet kunnen mensen die hun verantwoordelijkheden niet nemen maar moet ik daarvoor iets laten wat ik graag wil? beetje krom lijkt je niet.
Ik zeg niet dat adoptie verkeerd is. Sterker nog als het zo zou zijn dat ik en mijn vriendin geen kinderen krijgen dan zullen we zeker een kind adopteren maar als het vermogen in ons ligt om zelf voor ons nageslacht te zorgen dan zullen we dat zowiezo doen. - Geplaatst op woensdag 18 januari 2006 10:02
kutquote:Esther schreef:quote: Rivaleigenlijk is kinderen krijgen heel banaal en egoistisch, wat maakt jou zo bijzonder dat je het nodig vind nog meer ellende op deze wereld los te laten?
Bah, je klinkt zo Flap.

- Geplaatst op woensdag 18 januari 2006 13:37op me 13e zei ik al dat ik nooit kinderen zou krijgen als ik er financieel niet perfect zou voorstaan, nu zeg ik dat nog steeds.
vind dat zo ontzettend dom van al die lui die maar kinderen krijgen en het eigenlijks helemala niet kunnen onderhouden. je geeft je kind gelijk een achterstand op verschillende vlakken. En ja ik heb het ook niet zo bedacht dat economie nu eenmaal zo werkt dat kinderen met ouders en geld beter kunnen leren op betere scholen, betere kleren aankunnen en daardoor voor beter worden aangezien etc etc - Geplaatst op woensdag 18 januari 2006 13:58wat een onzin dit onderzoek, zegt geen flikker
44 % van de vrouwen die netweerk gevraagd heeft zeker - Geplaatst op woensdag 18 januari 2006 14:15ja, als je de tokkie millieus vraagt dan zegt 88% ene kind te hebben voordat ze 18 jaar zijn
trailertrash - Geplaatst op zaterdag 13 maart 2010 18:25ik wil ook geen kinderen...lalala???
- Djscene
- Nieuws, Wetenschap & Cultuur
- Nieuws, Politiek & Achtergronden
- 44 procent van jonge vrouwen wil geen kinderen