Dit onderwerp heeft 72 reacties, en bestaat uit 3 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 3.
De laatste reactie is geplaatst op 22-12-2009 16:19.
Moderne slaven...
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 13:48.... van de consuptiemaatschappij
---------------
Anno 2004 willen we graag 2 keer per jaar op vakantie, een keer de zon opzoeken en in de winter natuurlijk op twee latjes!
Bezitten we uiteraard een eigen huisje met een torenhoge hypotheek, maar gelukkig is de rente aftrekbaar.
Elke dag een flinke lap vlees, uiteraard gecombineerd met gezonde al dan niet gemodificeerde groenten voor de uitgebalanceerde voeding. 's Avonds nog een zakje chippies voor het slapen gaan en oh ik vergeet het gebakje bij de koffie helemaal te vermelden!
De kinderen kunnen de hele dag naar de opvang, want we werken uiteraard allebei, er moeten tenslotte in het weekend nog wel leuke dingen gedaan worden. Dit betekent dat er ook 2 auto's voor de deur staan, want carpoolen maakt je afhankelijk en dat is niet handig...
In het weekend gaan we het liefst feesten, vergezeld van de nodige drugs uiteraard, want zonder is het leventje toch maar treurig en saai...
Hoe mijn buurman er aan toe is interesseert me geen reet, want ik heb het druk, druk, druk en kan me niet ook nog eens met hem bemoeien....
---------------------------
Even een zeer negatief plaatje van de Nederlander in het jaar 2004.
Kunnen we nog wel tevreden zijn met minder? We eten te veel, hebben in 200 jaar de brandstofvoorraad van miljoenen jaren erdoor gejaagd en lijken niet meer tevreden en altijd maar op zoek naar meer.
Helemaal in de tijd dat de economie niet zo florissant lijkt te zijn als de voorgaande jaren, vraag ik me af of we in deze tijd nog in staat zijn om terug te gaan naar minder en hier ook nog tevreden mee kunnen zijn...
Nu het kabinet met voorstellen komt om de 40-urige werkweek terug in te voeren en misschien zelfs te verhogen naar 48 uur, is het misschien een mooi moment om je eens af te vragen of het wel de moeite is om in zo'n hoog tempo te leven/werken. Zijn we misschien als moderne slaven van de hedendaagse economie vergeten hoe het is om eens zonder haast te genieten?
We lijken wel te leven om te werken....
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 13:50bomenknuffelaaral de friekie piepol meek te bjoety of te wurld
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 13:54
ik prefereer puppiesquote:DOGMAN schreef:
bomenknuffelaar
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 13:55Vrij Nederland 31 juli. swupergoed artikel hierover. Ik denk dus ik besta is vervangen voor ik ben want ik hebConscia mens recti, famae mendacia ridet.
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 13:57Wees blij met de kleine dingen in het leven en spiegel je niet, ik herhaal niet, aan de stationwagen van de buren met 2,6 kind en dalmatier.
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 13:58
hhmmmm dat wil ik wel eens lezen!quote:Raptor schreef:
Vrij Nederland 31 juli. swupergoed artikel hierover. Ik denk dus ik besta is vervangen voor ik ben want ik heb - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:02quote:zippo2002 schreef:
hhmmmm dat wil ik wel eens lezen!quote: RaptorVrij Nederland 31 juli. swupergoed artikel hierover. Ik denk dus ik besta is vervangen voor ik ben want ik heb
de auteur legt het verband ook met zinloos geweld als gevolg van de leegheid die mensen ervaren.
consumptie heeft het geloof vervangen en dat verklaard weer de toename van psychische klachten omdat het zo leeg allemaal voelt. Geloof was vroeger een houvast om het alemaal zin te geven.
ik zaleens voor je kijken wat ik kan doen. hij ligt nog thuis in Leijuh!Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:04quote:Raptor schreef:quote: zippo2002
hhmmmm dat wil ik wel eens lezen!quote: RaptorVrij Nederland 31 juli. swupergoed artikel hierover. Ik denk dus ik besta is vervangen voor ik ben want ik heb
de auteur legt het verband ook met zinloos geweld als gevolg van de leegheid die mensen ervaren.
consumptie heeft het geloof vervangen en dat verklaard weer de toename van psychische klachten omdat het zo leeg allemaal voelt. Geloof was vroeger een houvast om het alemaal zin te geven.
ik zaleens voor je kijken wat ik kan doen. hij ligt nog thuis in Leijuh!
Thanx!!
Zat hier laatst met mijn broer over te filosoferen en het viel ons gewoon op dat ook wij niet echt tevreden meer zijn en veel te veel bezig zijn met eigenlijk irrelevante zaken! - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:05al de friekie piepol meek te bjoety of te wurld
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:06quote:RAW schreef:
vrouwen die nadenken neuken het lekkerst !
heb ik me laten vertellen ..
dat lijkt me een mythe nog groter,
als de eenhoorn, het monster van loch ness en gulliveral de friekie piepol meek te bjoety of te wurld - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:07

- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:09quote:RAW schreef:
vrouwen die nadenken neuken het lekkerst !
heb ik me laten vertellen ..
ze zeuren ook het hardst
heb ik me laten vertellen
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:14
Ik hou van Zippo...quote:DOGMAN schreef:
bomenknuffelaar
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:19
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:21
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:27Voor alle bomenknuffelaars:
Don't tolerate injustice
Make music/learn an instrument
Don't tolerate cruelty
Write letters
Stop eating animal products
Entertain people
Vote
Don't buy products tested on animals
Write to your elected representatives
Throw away your car
Be honest
Stay up late
Dance a lot
Wake up early
Talk to strangers
Be active
Find work that satisfies you
Walk in the woods
Play games
Protest
Go outside
Make yourself happy
Stop smoking
Be in love with God
Eat organically grown food
Have sex with someone you love
Read a lot
Invite your friends over for dinner
Get involved with ecos-terrorism
Use public transportation
Support Amnesty International, PETA and any organisation that does good work
Find out about renewable sources of energy
Be tolerant of differences
Imagine a world without people
Walk
Make bread
Sit on rooftops
Sing
Climb in trees
Write messages on walls
Swim
Draw pictures
Learn a language
Go somewhere you've never been
Apologise to the rest of the world (especially Laos and Cambodia)
Run
Recycle
Get angry about what we're doing to the planet and its inhabitants
Buy used clothing
Talk to old people
Assume that you're wrong - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:47Jullie denken daar, begrijp ik, dus niet over na

- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:50
kan ik hieruit concluderen dat jij 24 uur per dag neuktquote:RAW schreef:
nee tijdens het neuken denk ik niet na over het feit dat ik toch stiekem weer een condoom heb geconsumeert ..
jij wel dan ?
- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:51
waarover na?quote:zippo2002 schreef:
Jullie denken daar, begrijp ik, dus niet over na
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:59maar serieus hier denk ik dus superveel over na. Ik ga je niet mijn hele theorien uit leggen lees eerst maar dat artikel in Vrij Nederland dat ik je zal toesturen dat maakt de discussie dan een stuk leuker
Conscia mens recti, famae mendacia ridet. - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:59
ons consumptiegedrag.... Maar dat was meer voor de heren bedoelt die weer eens hun pik lieten babbelen!!quote:Raptor schreef:
waarover na?quote: zippo2002Jullie denken daar, begrijp ik, dus niet over na

- Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 14:59
mierenneuken is blijkbaar ook al een hobby van je....quote:RAW schreef:quote: zippo2002
kan ik hieruit concluderen dat jij 24 uur per dag neuktquote: RAWnee tijdens het neuken denk ik niet na over het feit dat ik toch stiekem weer een condoom heb geconsumeert ..
jij wel dan ?
eh nee labmutsje
daar kan je uit concluderen dat ik niet altijd bezig ben met wat ik nou precies consumeer ..
anyway in dit onderwerp kan je verzuipen ... en dat laat ik mooi effe aan jullie over !
sta je ook bij de slager met de opmerking dat ie niet zoveel velletjes tussen je hamplakken moet stoppen ? - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 15:02
Ben benieuwdquote:Raptor schreef:
maar serieus hier denk ik dus superveel over na. Ik ga je niet mijn hele theorien uit leggen lees eerst maar dat artikel in Vrij Nederland dat ik je zal toesturen dat maakt de discussie dan een stuk leuker
Thanx!! - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 15:08
goh bedanktquote:RAW schreef:quote: zippo2002
mierenneuken is blijkbaar ook al een hobby van je....quote: RAWquote: zippo2002
kan ik hieruit concluderen dat jij 24 uur per dag neuktquote: RAWnee tijdens het neuken denk ik niet na over het feit dat ik toch stiekem weer een condoom heb geconsumeert ..
jij wel dan ?
eh nee labmutsje
daar kan je uit concluderen dat ik niet altijd bezig ben met wat ik nou precies consumeer ..
anyway in dit onderwerp kan je verzuipen ... en dat laat ik mooi effe aan jullie over !
sta je ook bij de slager met de opmerking dat ie niet zoveel velletjes tussen je hamplakken moet stoppen ?
nope .. ik ben bewust oppervlakkig !
maar wilde je in dit geval wijzen op side effects van onbewust consumeren .. - Geplaatst op donderdag 12 augustus 2004 15:14quote:zippo2002 schreef:
.... van de consuptiemaatschappij
---------------
Anno 2004 willen we graag 2 keer per jaar op vakantie, een keer de zon opzoeken en in de winter natuurlijk op twee latjes!
Bezitten we uiteraard een eigen huisje met een torenhoge hypotheek, maar gelukkig is de rente aftrekbaar.
Elke dag een flinke lap vlees, uiteraard gecombineerd met gezonde al dan niet gemodificeerde groenten voor de uitgebalanceerde voeding. 's Avonds nog een zakje chippies voor het slapen gaan en oh ik vergeet het gebakje bij de koffie helemaal te vermelden!
De kinderen kunnen de hele dag naar de opvang, want we werken uiteraard allebei, er moeten tenslotte in het weekend nog wel leuke dingen gedaan worden. Dit betekent dat er ook 2 auto's voor de deur staan, want carpoolen maakt je afhankelijk en dat is niet handig...
In het weekend gaan we het liefst feesten, vergezeld van de nodige drugs uiteraard, want zonder is het leventje toch maar treurig en saai...
Hoe mijn buurman er aan toe is interesseert me geen reet, want ik heb het druk, druk, druk en kan me niet ook nog eens met hem bemoeien....
---------------------------
Even een zeer negatief plaatje van de Nederlander in het jaar 2004.
Toch grappig dat dit jaren terug toen we nog niet zo rijk waren als ideaal werd gezien, en nu dat ideaal is bereikt, komen we tot de conclusie dat ideaal eigenlijk helemaal niet bevredigend is..
Voel me er overigens niet echt door aangesproken.. Ik kan nog wel degelijk altijd genieten van die rijkdom..