Dit onderwerp heeft 39 reacties, en bestaat uit 2 pagina's. U bent momenteel op pagina 1 van 2.
De laatste reactie is geplaatst op 01-01-2011 17:29.
Virus
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:34mijn vriendin heeft vanmiddag een berichtje geopend wat uit mijn msn lijst kwam (toevallig via Chester) en sindsdien is mijn comp over de zeik!!
msn doet niet meer.. zodra ik dat opstart gaat het allemaal windows openen en krijgt volgens mij iedereen in mijn lijst dat bericht ook.. outlook doet ook niet meer...
mc Afee er al overheen gehaald.. haalt niets uit..
doe nu hitman pro nog ff en dan ga ik slapen.. morgen verder...
nog iemand tips?
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:39ik heb precies hetzelfde bericht gehad van john en ik kreeg ook een vastloper van een half uur.... de stekker eruit getrokken en nu doet alles het weer.... virusscan gaf verder ook geen melding...
bij mij in mijn lijst hebben mensen hem nog niet gehad maar ik heb er wel ff gezet dat ze geen link van mij moeten openen, wel zo handig.....
gelukkig had ik mijn scriptie net opgeslagen toen ik op de link klikte
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:42rondjes draaien op je stoel
www.ipimobile.com / www.dj-wb.com - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:45durf hier msn niet te openen want net tot 3 keer toe sloeg hij helemaal op tilt.. als ik outlook open gaat het ook mis want dan opent msn ook en dan gaat ie weer...

- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:47quote:Harmr schreef op 16 juni 2007 @ 02:45:
durf hier msn niet te openen want net tot 3 keer toe sloeg hij helemaal op tilt.. als ik outlook open gaat het ook mis want dan opent msn ook en dan gaat ie weer...
heb je je computer al uit en aan gedaan?
Bij mij hielp dat... msn startte bij mij ook niet meer op namelijk... na het uitdoen wel weer
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:48
mijn stoel kan niet draaienquote:
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 02:51quote:Kim1981 schreef op 16 juni 2007 @ 02:47:
[...]
Bij mij hielp dat... msn startte bij mij ook niet meer op namelijk... na het uitdoen wel weer
ja, net gedaan en bij het opstarten van msn flipte hij weer...
ik gooi nu hitman pro eroverheen en ik ga slapen.. zie het morgen wel weer... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 08:46
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat alles nu weer back to normal is. Je hebt nu ongetwijfeld een stukje malware op je pc staan die weet ik veel wat uitvreet.quote:Kim1981 schreef op 16 juni 2007 @ 02:47:
[...]
Ik zou de inhoud van dat berichtje ff intikken op google kijken wat dar utikomt en waar je mogelijk precies mee te maken hebt. - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 09:25
Klopt heb ik ook een tijd geleden gehad... dacht ook dat er niks was... maar ondertussen verneukte het mijn hele computerquote:da_Burp schreef op 16 juni 2007 @ 08:46:
[...]
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat alles nu weer back to normal is. Je hebt nu ongetwijfeld een stukje malware op je pc staan die weet ik veel wat uitvreet.
Ik zou de inhoud van dat berichtje ff intikken op google kijken wat dar utikomt en waar je mogelijk precies mee te maken hebt.
Tjeerd: Enige realiteitszin is die neusjes ook niet eigen.Wat denken jullie nu eigenlijk?Dat het goddelijke Ajax iets in de melk te brokkelen heeft in het Philips stadion? Is een simpele constatering die elk normaal denkend persoon kan doen. Uitslag 1-5.. - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 10:04quote:da_Burp schreef op 16 juni 2007 @ 08:46:
[...]
Ik zou er niet zo zeker van zijn dat alles nu weer back to normal is. Je hebt nu ongetwijfeld een stukje malware op je pc staan die weet ik veel wat uitvreet.
Ik zou de inhoud van dat berichtje ff intikken op google kijken wat dar utikomt en waar je mogelijk precies mee te maken hebt.
dat kan ik niet doen.. heb dat berichtje zelf niet gezien..
krijg wel de melding van een vundo.dll en daar vind ik wel een hele hoop op op google... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 10:12Beetje lullig dat je hiervan je vriendin de schuld geeft Rhebergen!
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 10:17nee, ik geef John hier de schuld van...
hij maakt misbruik van de naďviteit van mijn wupje door een bericht te sturen met daarin de mededeling dat hij een foto van mij op internet heeft gevonden....

ach nee, waarschijnlijk heeft hij hetzelfde probleem...
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 11:37Ja wat een kut zooi zeg...... Ik ben er ook gewoon ingestonken...... Klik nooit op vreemde linkjes....
Maar alles werkt hier weer normaal..... Excuses voor het ongemak...
Echt niet....... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 11:38Zijn jullie nu boos op mij?
Echt niet....... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 11:43hoe heb je het weer ok gekregen John?

Vundofix zou het moeten vinden, maar die pakt het niet bij mij... Ben nu nog een keer Hitman Pro eroverheen aan het gooien maar dat duurt nog even... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 12:48mijn virusscanner kan niks vinden.... maar er kan dus wel wat zijn

Ga er hitman pro er ook even overheen gooien
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 12:49
heb net een autobom onder je auto geplaatst maar verder valt het wel mee hoorquote:
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:07
AVG en Hitmanpro... Alles loopt weer soepeltjes hier.quote:Harmr schreef op 16 juni 2007 @ 11:43:
hoe heb je het weer ok gekregen John?
Vundofix zou het moeten vinden, maar die pakt het niet bij mij... Ben nu nog een keer Hitman Pro eroverheen aan het gooien maar dat duurt nog even...Echt niet....... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:09Heb hitman pro eroverheen gegooid, McAfee virus scan (vond niets) en net nog even Max Registry Cleaner (was een teringzooi!)... hopen dat hij nu weer goed is...
ff rebooten en dan msn en outlook proberen...
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:12
heeft ie bij jou iets gevonden? Bij mij niet namelijk.....quote:Chezzzz schreef op 16 juni 2007 @ 13:07:
[...]
AVG en Hitmanpro... Alles loopt weer soepeltjes hier.
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:14Mijn hitman pro rapport:
Installatiebestanden externe beschermings- en inspectiecomponenten
Installatiebestand van Ad-Aware is onbruikbaar
--------------------------------------------------------------------------------
Beschermingsmiddelen
Beveiligingsupdate betreft WMF kwetsbaarheid (KB912919)
Systeem is beschermd tegen misbruik van Windows Metafiles
Probleem met installeren van Beveiligingsupdate voor Internet Explorer (KB912812)
Uw systeem heeft wellicht een beveiligingsprobleem zoals beschreven in dit Microsoft Security Bulletin: MS06-013
Adobe Flash Player 9 ActiveX-besturingselement
Besturingselement is actueel (bijwerken niet noodzakelijk) (9.0.45.0)
Beveiligingsupdate voor Vector Markup Language (KB925486)
Uw systeem is beschermd tegen een beveiligingsprobleem in de wijze waarop VML wordt verwerkt.
Voor meer informatie, bezoek Microsoft Security Bulletin: MS06-055
Messenger service uitgeschakeld
De Messenger service kan misbruikt worden om reclame en spam naar machines op een netwerk te sturen. Daarnaast heeft Microsoft in het verleden beveiligingsupdates moeten uitbrengen om kwetsbaarheden in de Messenger service te verhelpen. Zo waren aanvallers in staat om met de Messenger service kwaadwillende code uit te voeren op onbeveiligde systemen. De Messenger service heeft niets te maken met MSN Messenger en Windows Messenger.
Installatie op afroep uitgeschakeld
Met Installatie op afroep ingeschakeld kunnen webonderdelen automatisch gedownload en geďnstalleerd worden. Installatie op afroep kan door websites worden misbruikt om spyware te installeren.
Beveiligingsniveau van zone Internet is ingesteld op Normaal (huidige gebruiker)
Beveiligingsniveau van zone Internet is ingesteld op Normaal (alle gebruikers)
Het beveiligingsniveau van de Internet-zone hoort ten minste op Normaal ingesteld te staan. Voor het downloaden van mogelijk onveilige inhoud wordt dan eerst toestemming gevraagd en niet ondertekende ActiveX-besturingselementen worden niet gedownload.
Hmmmmmmmmmmmmmm toch niet helemaal alles ok zie ik nu
ik heb hier de ballen verstand van....
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:28nee dus..

zal AVG nog wel ff proberen..
McAfee zegt wel dat hij iets heeft gevonden en dat hij het heeft verwijdert maar als ik dan msn opstart begint het gezeik weer van voor af aan... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:35@ Harm: heb jij misschien een link voor mij met een versie van dat registry cleaner zonder dat je hoeft te betalen als ie alles heeft gedaan?
Ik heb 4601 invalid entries maar iedere keer moet registereren om ze te verwijderen
- Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:42pb je mailadres eventjes
dan zal ik je dat programma sturen met een crack...
progje installeren, dan crack openen en rechts onder (in dat venstertje) op het envelopje (open) drukken... dan de lokatie van de originele .exe file opzoeken, selecteren en op "crack" drukken...
programma is 3 mb dus kan over de mail... - Geplaatst op zaterdag 16 juni 2007 13:51ff je systeemherstel uitzetten kan ook schelen. Grote kans namelijk dat windows het terugzet als je opnieuw opstart.